( hajbazer | 2021. 06. 05., szo – 13:35 )

A saját gyűjteményed erősen véges, zárt halmaz ebben az esetben

A saját gyűjteményem is egy hasonló megszámlálhatóan végtelen halmazból van összerakva, mint a Spotify lejátszási listájának azon keskeny szelete, amit egy nap alatt lehetőséged van meghallgatni az idő, az ébrenléted és a zenehallgatási kedved végessége miatt. Annyi a különbség, hogy én rakom össze és nem a Spotify, így nem kell a személyes adataim, a privát szférám az említett módokon [1] [2] kiszolgáltatnom neki, amellett hogy egyébként fizetek egy szolgáltatásért. Egyszóval, nem kell tenyérbemászó üzleti modellek fennmaradását a pénzemmel támogatnom.

Amíg 16 GB microSD-kártyára 190 óra zene ráfér (192 kbit/s-en), addig bőven megvan az esélyem arra is, hogy egész héten (8 napig) mindig mást és mást hallgassak és egyetlen zeneszám se legyen 2x meghallgatva, feltéve, hogy 0-24 hallgatom a zenét. Ha csak napi 2 órát hallgatom, akkor pedig csak háromhavonta kell ahhoz frissíteni, illetve lecserélni a gyűjteményt, hogy ne forduljon elő ugyanaz a szám még egyszer, feltéve, hogy mindet egytől egyig meghallgatom. Tehát, a gyűjteményem akkor és csak akkor véges halmaz, ha én akarom, hogy az legyen és szándékosan nem frissítem. Egyébként pedig felfogható egy Spotify-nak mobilinternet nélkül, amikor otthoni WiFi-n letöltögetsz magadnak számokat, annyi különbséggel, hogy töredék annyi erőforrásból megvan és kismilliószor több zenét tárolhatok vele offline.

a Spotify vagy más streaming szolgáltatásban meg ott a lehetőség, hogy az ízlésednek megfelelő további előadókat, felvételeket ismerj meg, ez lett volna a mondandó lényege egyébként

Megértettem a mondandó lényegét egyébként, de erre nem csak a Spotify alkalmas, hanem minden olyan zeneletöltő oldal, vagy szolgáltatás, ami számon tart hasonló előadókat. Tehát, ha nekem kifejezetten az szándékom, hogy hasonló számokat ismerjek meg, akkor vagy letöltöm youtube-dl-lel a hasonló playlisteket, vagy az up next-eket, vagy a suggested videók hangsávjait, a "Music" kategóriából. Ha Youtube-on nincs fent, amit szeretnék, akkor ellátogatok olyan oldalakra (pl. chosix.com Similar Songs Finder), ahol megmondhatom, hogy a kedvenc számaimhoz hasonló zenék milyen szempontból szeretném, hogy hasonlítsanak, megkeresem őket és letöltöm. Nem gondolom azt, hogy azokhoz a számokhoz is kéne hasonlókat megismerjek, amik nem igazán tetszenek. Van több mappám az SD kártyán, amibe kifejezetten azzal a céllal töltök le zenéket, hogy megismerjek újakat is. Ezek youtube-playlist-ek alapján töltődnek le és ha ezekből megtetszenek számok, azokat megtartom és néha keresek hozzájuk hasonlót, vagy letöltöm az előadó full albumját, amin szerepel.

a nagyobbik az, hogy erre a kifejezetten hiányos tudásra alapozva, kifejezetten sértő és kulturálatlan módon mondod el a véleményedet, ráadásul mindenkit, aki tőled eltérő véleményekkel, szokásokkal, életvitellel bír idiótának, reklámbuzinak és minden másnak elmondva

Az ismereteim csak szerinted hiányosak és azért mondod őket annak, megjegyzem önkényesen, hogy könnyebben megtámadhasd a véleményem. Érdekes módon, szerinted és a fősodratú kollégáid szerint általában akkor nem szoktam érteni valamihez, amikor nem értetek velem egyet. Holott lehet, hogy értek hozzá, csak kifejezetten másképp csinálom, mint ahogy te a polcról levehető megoldások világába belekényelmesedtél.

A sértésekről és a kulturálatlanságról pedig továbbra is azt gondolom, hogy amilyen az adjonisten. Nem én szoktam kezdeni ezt a stílust, de fenntartom magamnak a jogot, hogy hasonlóan keményen válaszoljak, ha valaki megbélyegző, kiközösítő, leminősítő jelzőkkel illet, csak mert kilógok a buborékvalóságából. És igen, az ilyen véleményekben sok helyütt fellelhetőek azok az idealizmusok és dogmák, amiket a reklámok erőltetnek. Az már nem az én bajom, ha az illetőnek szarul esik tudomásul vennie, hogy a tudta és ráhatása nélkül valójában reklámok alakították ki a preferenciáit, akár a Spotify-jal, akár mással kapcsolatban. Az az ő esendőségének, befolyásolhatóságának ténye és szerintem az csak jó, ha a felismerése kognitív disszonanciát okoz, amit az illető bár az én kritizálásommal vagy ócsárlásommal vezet le, de ez is bizonyítja, hogy valami nincsen rendben a reklámok által erőltetett trendek által beszennyezett fősodratú áramlattal.