( hajbazer | 2021. 06. 04., p – 00:08 )

A szolgáltató 2G esetén is igen jó pontossággal tudja, hol van az adott telefon...

Ez nem ugyanaz a kategória, de ezt nyilván te, mint ex-Telekomos is tudod, csak szándékosan csúsztatsz. A szolgáltató nem adja el a személyes adataimat, nem használja marketingcélra és nem készít belőle profilt azzal a céllal, hogy eladja marketingmultiknak. Nem hallgatózik a telefonmikrofonon a kényelmem™ érdekében és nem érdekli, hogy a személyiségemre milyen profilt tud felépíteni. Ezt hasonlítgatod bekapcsolva tartott mikrofonhoz, hazatelefonáláshoz, az okostelefonon futó és onnan árulkodó, soha meg nem ismerhető, proprietary kódokhoz, hangfelvétel-elemezgetéshez. Szánalmas, komolyan.

a másolgatás meg... szóval baromira sokba kerül - időben

Ahogy már sokszor elmondtam, sokadszorra is sajnálom, hogy menedzser módban kell éld az életed egy olyan menedzserbeteg főnökkel, aki ebéd közben sem hagy békén, hanem e-mailek után kérdezősködik. Én szándékosan, csakazért sem élem ilyen módban az életem, annak ellenére, hogy jónéhány ember munkájáért felelek. Hozzáállás és saját döntés kérdése, hogy az ember mire szánja az idejét. Én a zenék telefonomra másolgatásával, illetve a rendezgetésükkel töltött időt úgy élem meg, hogy ezt magamra fordítottam. Más légzőgyakorlatozik, vagy sudokuzik, vagy letörölgeti a port az asztaláról, vagy játszik valami elbaszott értelmenincs tapicskoló játékkal, vagy rejtvényt fejt, legrosszabb esetben scrollozgat a Facebook-on. Kicsit ironikus és a valóságot önmagából kifordító, hogy te havi 10-20 percekben mérhető másolással való időtöltést akarsz időelbaszásnak beállítani, csak azért, mert neked nincs hozzá türelmed, vagy elavultnak™ éreznéd.

olyan zenei választékot ad, amit saját válogatásban a büdös életben nem raksz össze

16 GB-ra ráfér annyi zene, amennyit a büdös életben nem hallgatok meg egyszerre. Plusz, megadja a szabadságát annak, hogy saját magam válogassam össze, ahelyett, hogy a privát szférám kiszolgáltatásával ezt rábíznám egy AI-ra NDA*-szerződött alvállalkozó-gárdára.

* A soron következő hackertámadásig és adatvesztési botrányig.

Hogy a Spotify "tudja",mit szeretek hallgatni? Nem érdekel.

Itt akár abba is hagyhatnánk, hiszen úgy tűnik, hogy amit én szempontnak tartok, azt te leszarod. Csakhogy, egy kicsit azért többről van szó. [1]

By using or interacting with the Service, you are consenting to: the collection, use, sharing, and processing of information about your location, including any related interactions with the Spotify service and other Spotify users (as described in The information we collect); the use of cookies and other technologies; the transfer of your information outside of the country where you live; the collection, use, sharing, and other processing of your information, including for advertising-related purposes (as described in the rest of this Privacy Policy, so please keep on reading!); and the public availability of your information and the controls over such information as described in Sharing information.

Továbbá, a Spotify személyiségprofilt készít rólad, az érzelmi állapotodról, a hangulatodról, amivel ugyanúgy gyakorlatilag azt csinál, amit a többi rólad összegyűjtött információval (lásd fentebb). [2] Nem beszéltünk még a beszédalapú hangvezérlésről. [3]

When you use voice features, your voice input and other information will be sent to Spotify. This includes audio recordings and transcripts of what you say, and other related information such as the content that was returned to you by Spotify.

Természetesen a jogász joker other information nem maradhat el itt sem, a transzparencia™ jegyében.

Arról sem beszéltünk még, hogy bár a Spotify mélyen kussol róla, de azért már szabadalmaztatott egy technológiát, amivel mások aktív, mikrofont bekapcsolva tartott lehallgatásából szeretne minél több adatot kinyerni

Spotify first filed for the patent in 2018, but it was only just approved on January 12, Music Business Worldwide reports, essentially allowing the music streamer to siphon off much more personal information from users, including their conversations.

As the patent lays out, the technology will extract the "intonation, stress, rhythm, and the likes of units of speech" from Spotify users' voices, allowing the streamer to get metadata like your gender, age, accent and mood. Then, Spotify would use this information to better recommend music choices — and no doubt ads. [4]

The tech could also use speech recognition to identify metadata points such as emotional state, gender, age, accent, and even environment—i.e., whether someone is alone, or with other people—based on audio recording. [5]

És ezt próbálod te egy síkra hozni egy mobilszolgáltató 2G hálózatból begyűjtött információival, ami kizárólag passzív jellegű és statisztikai, hálózatoptimalizációs célokat szolgál, illetve törvényi kötelezettségnek tesz eleget, ha bűnüldözésről van szó.

Ja, és persze ha hazaérek, és leállítom a  telefonon a lejátszást, az asztali pécén mehet tovább ugyanonnan a lejátszás.

Én pedig felkötöm az itthoni HiFi-re a telefonom, vagy felveszek egy fülest és nem kell emiatt egy 100+ MB-ot zabáló, Electronos szutykot elindítanom, sőt még hangos zenénél is 100% meghallom, ha hívnak (igen, tudom, erre léteznek már cloudbuzi megoldások, köszönöm nem kell őket fényezni).

Mondom, anno én is streaming-ellenes voltam

Elmondhatod még huszonötször, ez nem lesz érv a Spotify mellett az én esetemben. A streaminggel nem lenne különösebb bajom, azonkívül, hogy adatforgalompazarlásnak tartom. A streaming-multikkal annál több van.