( SzBlackY | 2021. 04. 05., h – 23:57 )

de aztán mindenképp megnyílna, ha akarja a fejlesztő, ha nem, mert egy ~10 éves szoftvernek nem nagyon van kereskedelmi-piaci értéke, és legalább technológiai közkincs lenne

https://store.steampowered.com/search/?filter=topsellers 1100 rekordot töltettem be, ez alapján a top 1100 61.82%-a származik az elmúlt 5 évből (2017 - 2021), 16.36%-a az előtte levő 5-ből (2012-2016, ugye ezek már szerinted open source kellene, hogy legyenek szerinted, kivéve engedéllyel), 2004 és 2011 között pedig a maradék 3.64% (ill. ott van még az 1998-as Half-Life, a többinél nincs megjelenési dátum, eléggé el nem ítélhető módon)

A top selling játékok 20%-át te kérdés nélkül megnyittatnád, mert már nincs kereskedelmi-piaci értéke...

Másik témakör: ez csak a forráskódot vagy az összes assetet is kellene, hogy jelentse (ugye az id is mindig csak a motort adta ki)? És ez ugye csak a játékok, vannak érdekesebb dolgok is: az Adobe CS6 a 10 évbe már beletartozna a megjelenés ideje szerint, 2017-ig árulták is (btw: az Adobe is igazán megérdemelne egy taliga aprómajmot, digitális terjesztéses licenszesek kénytelen random FTP-kről telepítőt keríteni a régi verziókhoz, mert már azt se lehet letölteni tőlük...). A mai napig használható friss OS-ek alatt, ha gyakorlatilag ingyen elérhetővé teszed (és ott azért nincs olyat sok asset se, pl...), nem tudják eladni az új fölhős szemetüket, annyival nem tudnak többet...

Félre ne érts, nem azt mondom, hogy ne lenne értelme egy idő után public domainbe tenni a dolgokat (Disney kedveli ezt...), inkább azt, hogy ha ezt ennyire drákóian veszed, akkor bukásra van ítélve.

BlackY