( zrubi | 2021. 02. 12., p – 11:01 )

Hát, a Word-nél bármi jobb technikai dokumentcáció esetén :D

~20 éves pályafutásom alatt egy kezemen megszámolható mennyiségű dokist csináltam word-ben. Azt is csak "kényszerből" ;)

 

Én annó csináltam LaTeX alapon egy rendszert ami előre megírt modulokat rakott össze (a szolgáltatás összetételétől függően) tehát megírni/frissíteni csak a modulokat kellett egyesével. Ezt a "konfig generátor" pakolta össze, a végeredményt pedig .pdf-be exportálva egyből "customer ready" végeredményt produkált.

Ma már ugyan ezt a process-t lehet bármelyik markdonw nyelvre is alkalmazni, könnyebb megtanulni, de nyilván limitáltabb kicsit.

markdown + git kombo adja magát, főleg ha kódot/konfigot amúgy is ott tartod.

 

Még felhasználóbarátabb (cserébe kevésbé scriptelhető) bármilyen wiki. Ez akkor jön szóba, ha amúgy is használtok wikit.

Ha új wiki kell, és nem kell ágyú, akkor:

- docuwiki (web szerver + php)

- mdwiki (static web szerver elég)

mindkettő egyszerű markdown alapú, szóval clear text -> könnyen scripelhető, verzió követhető, könnyen írható/olvasható.

 

szerintem.