( pink | 2021. 02. 08., h – 19:50 )

Ezen én is sokat gondolkodtam régen és ugyanerre jutottam. Nem használjuk mi sem a dísztárcsákat.

Felnit már több ízben festettem, különböző elvek mentén. Aki nem tudja, mibe kezd, vigye el inkább szakemberhez kamrában szórni és porfesteni. Jobban fog járni, mintha maga nekiállna.

Otthoni körülmények között pusztulat lehomokszórni egy felnit. A gyári festék rá van sütve, és a rozsda is elég masszív rajta általában. Lehet drótkorongozni, de a képzeletedben egyszerűbb, mint a valóságban lesz. Ha kibaszottul unatkozol esetleg érdemes nekiállni.
Kulturált és jó eredményt nyújtó megoldás a kamrában szórás.

Az ezután felszórandó rétegeket (porfestés lenne nyilván a jó, de otthon azt nem tudsz) itt nem fejtem ki, kezdetnek elég annyi, hogy 2K anyagokkal érdemes csak dolgozni, ha tartós eredményt akarsz. (Majd emlékezzen erre a mondatomra az olvasó, amikor rábaszik az egykomponensű anyagokkal.) Természetesen ez némileg többe kerül, mint a RALLY akrilspré a teszkóban.

Kísérletező koromban még Alkitonnal is festettem felnit (ez műanyagbázisú festék), szerintem aki olcsón meg akarja úszni, inkább ezzel csinálja, mint zománccal, jobban jár. Fontos a rétegek között tényleg hagyni jól megszáradni. Valamint ha utána valamit még rá akarsz kenni (felesleges), akkor legalább arra figyelj, hogy a két festék hígítórendszere kompatibilis legyen, különben meg fogja ölni az alatta lévőt (ilyen csúnyán összekapja, megbőrösödik).

Rozsdaátalakítóból próbáltam mindenfélét, RO55-től a Ferrokémián át WÜRTH-ig. Segíthet, de a lényeg úgyis az, hogy végül mechanikailag eltávolítsd rendesen.

Én többet a büdös életbe nem akarok felnit festeni. Az eddigi próbálkozások során bőven kiéltem az ilyen irányú hajlamaimat és egyúttal beláttam, hogy nem olcsóbb itthon se rendesen megcsinálni, és még egy csomó időmet el is kúrom vele.