( VincentV | 2020. 12. 21., h – 16:12 )

Vegyes. A mostani nagy döcögés (amiről még a nagyobb hírportálok is írtak), úgy érintett, hogy packet loss-os volt a kapcsolat. A DNS-t nem tudom, sajátot használok. Bevallom, lusta voltam egyelőre megcsinálni egy intelligensebb wan failovert a mikrotiken, ezért csak pppoe szakadás esetén vált magától. Ez esetben manuálisan kellett megtennem.

Egyébként az összes többi leállás az idén pár órás volt, és minden esetben szakadt az ONT (így a pppoe is). Ezeket utólag többnyire megtaláltam a Digi karbantartásokról szóló oldalán (terület alapján ki tudtam logikázni hogy érinthet, mert közel vagyok). És mindig munkaidőben csinálták. De volt olyan is, amikor simán csak megdöglött.

Összeségében nagyon elégedett vagyok vele, tényleg két (de lehet hogy egy) kezemen meg tudom számolni hogy hányszor állt idén, szóval ezzel nem is kívánok vitázni. Viszont mióta full home office van, úgy voltam vele, hogy egy rendes vonalas (sőt, optikai) backup kapcsolat röhögve megér nekem 2600Ft-ot (150Mbit-et ad itt ennyiért a Telekom), ennél kevésbé fontosabb dolgokra is képes vagyok sokkal többet költeni. Azért ez mégiscsak egy lakossági olcsó internetszolgáltató, ennyi biztosítás kell neki, főleg ha ezen (is) múlik a megélhetés.

Mobilnet persze van, de csak a telefonjainkon, abból használható dolgot varázsolni leállás esetén macerás, és idegesítő. Szóval kellene egy külön csomag csak erre, meg felhajtani hozzá valami eszközt (ami lehetne egy USB modem is a Mikrotikhez, tudom), ami vagy jól működik vagy nem, vagy jó lesz a közeli torony terhelése éppen (sávszélesség, szabad csatornák, stb..), vagy nem. És akkor mindezt drágábban, forgalmi korláttal... Na ez nekem így felejtős. Persze tudom, hogy nincs mindenki ilyen helyzetben, hogy válogathat a ház előtt levő oszlopon az szolgáltatók optikái közül, de ha már így adódott, hát élek vele :)