A Qt szerintem egy legacy technológia, amiről két irányba érdemes migrálni (nem csak a licencelési ügyeskedésük miatt):
1. Aminek nem kell nagy teljesítményű grafika (mondjuk így a WebGPU hajnalán már kezd elmosódni ez a határ), azt web alapúra érdemes csinálni (Electron, PWA, NativeScript / React-Native irány), természetesen TypeScripttel.
2. Ha komolyabb 3D grafika kell (vagy kisebb erőforrásigény / tárhely igény, mint egy Electron), akkor a Godot Engine 4 elég jó alternatíva lesz. Mi már a 3.2-vel is csináltunk desktop appot, szerintem még Qml-hez képest is kellemes élmény, természetesen nem kötelező GDScriptet használni, lehet C++-t, C#-ot, meg még egy sor egyéb nyelvet használni.
Érdemes követni a fejlesztést: https://godotengine.org/news
Tudom, hogy elvileg játékengine, de elég korrekt 2D UI képességei vannak, és a 4-ben jön korrekt RTL támogatás meg jóféle text rendering fejlesztések. És teljesen multiplatform, még böngészőben is lehet futtatni.
És Godotban az easter egg autó / repülőszimulátort is könnyebb lesz megcsinálni. :)