( uid_16401 | 2020. 09. 13., v – 20:13 )

Magyar specifikus probléma, mint ahogy a fenti linkben Orosz László bizonyítja is. Hallgatói kreditekben mérik az egyetemi oktatók teljesítményét ezért kell olyan tárgyakat kreálniuk mint pl. WEB programozás, és nem fizikát és matematikát oktatnak. A kreditnek ára van, és minnél többet elad egy oktató annál jobban szeretik. Nálunk fejlettebb világban, megy az egyetemen több elméletet és kevesebb hypeot hallgathatnak. Most a BME-n az értelmesebbek saját erőből, és/vagy mellékutakon tanulják meg azt amit a külföldi egyetemek alapképzésben elméletet oktatnak.

Amikor Debrencben, Miskolcon, Szegeden vagy Pécsen végzett villamosmérnök jelentkezik egy meghirdetett pozicióra, akkor az Ohm törvény feladásával könnyen le lehet zárni az állásinterjút. Fel kell készíteni a toborzó kolleginát, hogy mely intézményekben végzettekre szűrjön, és akkor nem lesz nagy csalódás...