"tehát akkor szerinted rendben van az, hogy 5,5 méter hosszú 2,5 tonnás szedánokat gyártunk 4 hengerrel."
Mi köze a hengerek számának az autó méretéhez és súlyához?
Ha a motornak megvan hozzá az ereje (nyomaték/lóerő), hogy szépen mozgassa az autót, akkor miért baj, hogy 4 hengeres? Az autóbuzulós "mert a 6 henger szebben jár" lőzungokat most hagyjuk. Egy modern 4 hengeres tökéletesen simán jár, a beltérben meg a jó zajszigetelések miatt úgysem hallani semmit.
"egy hat hengeres nagy motor sokkal tovább él mint egy turbós 999ccm motor."
Kevered ám a dolgokat. Hengerek száma vs köbcentik vs turbós vagy nem turbós.
Egy 6 hengeres X ccm-es Y teljesítményű _szívó_ motor lehet hogy tovább él (bár ez elég sokmindentől függ!), mint egy szintén 6 hengeres X/2 ccm-es de szintén Y teljesítményű turbós. Pedig mind a kettő 6 hengeres.
A downsizingől én is félek (1500ccm alatt már én is csikorgatom a fogam), de az irányt értem. Ha egy 4 hengeres 2000ccm-es turbós benzines szépen elvisz A-ból B-be egy 3-mas bmw-t úgy, hogy átlagban még kevesebbet is eszik, jól is megy ha kell, akkor miért tennének bele 3-4000ccm-es szívó monstrumot. Ráadásul a súlyt is próbálják több kevesebb sikerrel csökkenteni. Átlagautó szintjén meg lementünk 1.4T környékére 150 lóerőkkel a régi 1.6-2.0-ás szívó benzintemetők helyett és nincs velük semi baj, kevesebbet esznek, jobban mennek. Van egy-két típushiba (régen is volt a szívóknál, csak az idő mindent megszépít), de amúgy nem látom, hogy hullanának mint a legyek.