Ha Ubuntu alatt tárolom ezeket az elektronikus bizonylatokat ext4 fájlrendszerben, de több különböző eszközön is (pl. külső merevlemezen biztonsági mentés, de azon is ext4 fájlrendszerben, meg akár még feltolom egy felhő tárhelyre is), akkor szerinted a jogszabály szerint ez elég? Ez véd a törlés, a megsemmisítés, a véletlen megsemmisülés, az utólagos módosítás és sérülés, valamint a jogosulatlan hozzáférés ellen?
Nézd, kurvára mindegy, hogy hol tartod, kőbe is vésheted bitenként vagy ültethetsz fákat a megfelelő kódolással redundánsan több földrészen is, ha épp úgy tartod jónak, a lényeg az, hogy ha az esetedben a NAV kéri, akkor 3 munkanapon belül oda tudd adni bitre ugyanazt, amit befogadtál. Pont. A jogszabály többi része azzal foglalkozik, hogy ha magad nem akarsz ezzel szopni és kockázatot vállalni, akkor kire, mire és hogyan tudod bízni ezt a feladatot.
Egyszerűen a jogszabály ilyen körülményesen írja le azt, hogy felelős vagy a tárolásért. Ha elveszted és nem alapoztál az 5-8. §-ban leírt megoldásokra, akkor jönnek és eléd dobják a szappant, semmire nem hivatkozhatsz, hogy miért nincs meg a dokumentum. Ha meg azokra alapoztál, akkor nem téged basznak meg, hanem továbbmennek és ott dobják a földre a szappant.
Továbbá nem történik világvége, ha mégis elvesztesz valamit, üzleti kockázat, fel kell mérni, hogy mennyit ér meg a dolog, de egy írásbeli ejnye-bejnye általában nem ér meg sok pénzt, ha ez nálad így felmerül és a HUP-on kérsz tanácsot, akkor vélhetően nem egy milliárdos forgalmú cégről van szó, a kicsikkel meg azért elnéző a NAV is.