Ebből nekem továbbra is az jön le, hogy egyéni vállalkozónak, kkv-nek kvázi nincs más megoldás, mint igénybe venni egy ilyen bizalmi szolgáltatót, aki archiválja neki az elektronikus bizonylatait. Mert végezheti saját maga is az archiválást, de akkor dokumentálni kell a rendszert, követni a jogszabályokat, az alapján frissíteni, és neked kell bizonyítani, hogy tényleg működik a rendszer és jogszabálykövető. Ez nekem elsőre úgy tűnik, hogy saját határkörben ezt rendesen megoldani szinte biztos nagyobb költség, mint egy külső szolgáltató. Kivéve ha multicég vagy és amúgy is van már egy ilyen saját archiváló rendszered, dokumentációval, folyamatos frissítésekkel (bármikor elavulhat adott kriptográfiai algoritmus).
Említetted a NAV online számlarendszert, hogy az megoldja a digitális archiválás gondját. De az csak a számlákra vonatkozik.
Mondok egyet: bankszámlája mindenkinek van, és hogyha nem papír alapon kéred a banktól a bankszámlakivonatokat, hanem elektronikus úton, akkor a bank bizony ráteszi a saját digitális aláírását, és ez máris egy elektronikus számviteli bizonylat lesz (ráadásul elég fontos, hiszen bankszámlakivonat), ezt nem tudod feltölteni az online számlarendszerbe, viszont ezt is archiválnod kell a megőrzési idő végéig, akkor is ha már az eredeti algoritmust, amivel készítették, hatályon kívül helyezi jogszabály.
Vagy nem jól látom?