( st3v3 | 2020. 05. 08., p – 10:41 )

"környezeti hatását tekintve sokkal kedvezőbb" - attól függ, hogy mivel termeled meg hozzá az energiát. Ha a német sötétzöld felfogás szerint kőszénnel és "mindegy mivel de a mi határainkon túlról érkező tehát" zöld energiával működteted a vasutat akkor nehéz ezt megtippelni. Többen levezették, hogy az egész kibocsátási kvótarendszer amit pont a legnagyobb kibocsátók (Kína & USA, talán india is) pont leszarják.

Amit sikerült elérni az az, hogy az európai cégek elvitték kibocsátás miatt érintett gyártás nagy részét kínába és deklaráltan lerontották a saját helyi termelőkapacitásuk versenyképességét :D. Most meg lehet sírni, de a légszennyezés sem áll meg a határokon pont úgy ahogyan az árvíz, vagy a cián sem kímélte a Tiszát stbstb.

És ennek az egésznek a repülők is kis szelete.

Csak egy pld: a (tenger)hajózásban pl  úgy rémlik nincs semmiféle előírás a bazi hajókra, okádnak magukból minden jót.

Az elektromos autók meg nagyon jók, csak az aksi legyártásakor beépítesz ~10évnyi co2 kibocsátást helyből az autóba :D .. és még nem indultál el vele, meg nem raktál bele mást..