( gee | 2020. 05. 04., h – 20:03 )

Másrészt ha a 200-ra tervezik, mégis, minek?

Tippeljek? Azért, mert nincs rá pénzük, tehát az EU-tól kérnek rá forrást, viszont az EU nem ad forrást alacsony sebességű vonalakra.

Kb. 10 éve olvastam egy cikket, ami arról szólt, hogy van egy csomó nagyon legatyásodott szakasz, ami miatt a tehervonatok átlagsebessége Magyarországon áthaladva olyan 30 km/h körül alakult. Azt írta az ember a cikkben, hogy kilométerben nem is sok az a szakasz, amit fel kellene újítani, és nem kell űrtechnika, ha 60-80 körül mehetnek rajta a vonatok, már iszonyat sokat dob az átlagsebességen. De nem volt pénz a saját zsebben, az EU meg minimum 130 km/h-t tudó vonalakra adott csak zsét, szóval a délkeleti részen szétrohadó vonalakat nem újították fel, inkább a Hegyeshalom felé (vagy merre) haladó, már eddig is jó (mondjuk 80 vagy 100 sebességhatárú) vonalat javították fel 130-ra (vagy 160-ra, vagy mittomén).

Amúgy nem hülyeség a 200-as sebesség, ha arról van szó, hogy versenyezni szeretne a vonat a kamionnal. Ha nem olcsóbb, nem gyorsabb, nem rugalmasabb, akkor miért utaztatna bárki bármit a vonaton? Rugalmasabb soha nem lesz, mint a kamion, szóval max. az árban és a sebességben lehet jobbat ígérni.
És persze egy bála farmernadrágnak vagy acélcsőnek vagy téglának kb. mindegy, mennyire ér oda hamar. De ha mondjuk romlandó dolgokat szállítasz, máris előfordulhat, hogy valaki úgy dönt, hogy tegyük át a vonatra, aztán nyerünk vele egy órát.