Valóban vastagabb, de az ohm-törvény problémáját (feszültség növelése helyett az áramerősség növelése) nehezebb legyőzni :)
Az ohm-törvény problémáját nem csak annyival győzték le, hogy vastagabb a kábel, de alapvetően ez kellett hozzá elsőként, mert különben szépen elégne a vezeték töltés közben. Ettől függetlenül megoldották; ha rámérsz, tényleg csak 5V van a kábelben, mégis 30W a teljesítmény (ez szépen csökken, 70-80%-os akkunál már csak 20W körül, 90% fölött alig 10W megy át).
Nyilván ha olyan egyszerű lenne ezt megoldani, akkor senki nem szórakozna a feszültség növelésével, mert az is sok problémát szül.
Ahogy azt se tartom megfelelő érvnek, amit korábban írtál: "Így a plusz meleg jórészt inkább a töltőben keletkezik, nem az akku közelében."
A QC szabványnál 9V (vagy az újabb QC2 esetén 0.02 voltonként szabályozva 5V és 9V közötti feszültség) van a kábelben, és az megy át max. 2A áramerősséggel. Az akku töltéséhez viszont sok a 9V, azt nem kötheted rá közvetlenül egy Lithium akkura. A töltéshez max. 4,2- 4,3 voltot szabad ráengedni az akkura, így a 9V-ot a telefonban kell 4,3V-ra csökkenteni. Ez elég komoly veszteséggel jár, és így nyilván komoly hőtermelést is okoz. Ha az 5V-ból kell 4,3-at csinálni, az sokkal kisebb veszteség mellett sokkal kisebb hőtermeléssel megoldható.
Ha ugyanis az akkuba nagyobb áram megy be, az bizony melegedni fog, bármit is csinálsz.
Ez így igaz, de a QC gyorstöltő is végső soron vagy 20W-ot küld az akkuba, csak mellette a 9V-ról történő átalakításkor még a töltő elektronika is fűti is a töltés alatt lévő akkut (a telefonban). Ezzel szemben a WarpCharge 5V-ot küld a telefonba, így a 9V és 5V közötti átalakítás hővesztesége is a töltőben jelentkezik, nem a telefonban. Emiatt gyorsabban töltheti az akkut, úgy, hogy közben ugyanannyi hő termelődik a telefonban.
Emellett még alacsonyabb belső ellenállású akkut is használnak, ami a gyorstöltés miatt kevésbé melegszik, ugyanakkor azonos méret mellett kisebb a kapacitása.
"Márpedig az akkunak a meleg nagyon sokat árt." - Trey szerint ez baromság, csak szólok. :)
A meleg ártja szerintem a legtöbbet az akkunak, akármit is mond Trey. Nem vagyok elektronikai szakember, inkább csak hobbim (bár tanulni is tanultam, szóval nem vagyok teljesen amatőr sem). Hobbiból rakok össze IoT eszközöket főként itthonra, és a telekre. Szünetmentes világítást is csináltam itthonra 12V-os E27-es foglalatos égőkkel, és ATMega 2560-as 8 bites vezérlővel, ott 18650-es cellákból álló akkupakkot töltök, van már benne gyakorlatom.
Látványos, hogy tökéletesen azonos 18650-es cellák állapota mennyivel gyorsabban leromlik, ha nem szellőző, zárt dobozban van a töltése, mint ha egy 12 centis PC ventilátorral hűtöm a töltés alatt őket (úgy, hogy a töltőelektronika azonos). De amúgy ez nem titok, bármelyik elektronikai szakember megmondja, hogy a Lithiumos akkunak a legnagyobb ellensége, ha felmelegszik töltés közben. Alapvetően nem is a töltés sebessége árt neki, hanem a meleg, csak a gyorsabb töltéshez általában nagyobb hőtermelés kapcsolódik, emiatt a gyakorlatban a gyorsabban töltött akku hamarabb tönkremegy. Jó példa erre, hogy (a főként első generációs) Nissan Leaf-ek akkuja is látványosan gyorsabban romlik, mint egy Tesla Model 3 akkuja, és míg a Nissan Leaf akkujának nincs hűtőrendszere, addig a Tesla akkupakkjában komoly belső hűtőrendszer van. Mindezt úgy, hogy a Tesla gyorsabban tölthető.