Durva számok, de a HS2 egy új pálya, a BP-Belgrád pedig meg a meglévő pálya felújítása:
- Nem kell új földeket vásárolni: A 2019 freedom of information request revealed that property costs are forecast to reach £5bn
- Nem kell alagutat, hidakat építeni: UK High Speed 2 needs 56km of twin tunnels
- Nem személyforgalomra szánják, így nem kell állomásokat építeni, alacsonyabbak az elvárások és a napi terhelés is kevesebb lesz: A vasútvonal Budapest és a magyar határ között csak Kiskőröst és Kiskunhalast érinti, melyek összesített lakossága 42 ezer fő vs The railway has been designed to accommodate 18 trains per hour - more than any other high-speed line globally.
Ezek jelentős költségek, ezért nehéz összehasonlítani különböző vonalak építési költségeit.
Egy 2018-as kimutatás szerint a nagy sebességű EU-s vonalak kiépítése átlagosan 23m EUR/km volt: https://op.europa.eu/webpub/eca/special-reports/high-speed-rail-19-2018/en/#chapter3
Ennek tükrében a BP-Belgrád 13m EUR/km valóban nem tűnik soknak, ha nem vesszük figyelembe a hazai bérkörülményeket, hogy ez nem új pálya, nem nagy sebességű és nem személyforgalomra lesz építve...