( zeller | 2020. 04. 25., szo – 16:26 )

" Gyanítom, hogy Szeged-Hegyeshalom viszonylat nyerne " - Bingo: Kiskundorozsma - Wels (Ausztria) volt az egyik ro-la tranzit útvonal. Nézzük, merre is ment/mehetett... 140-esen elindult észak-északnyugat felé, kecskemét, onnan Cegléd, Ceglédről 100a Budapestig, Fradi, Kelenföld, majd az egyes vonalon Győr-Hegyeshalom. Ez nagyjából olyan 360-400km.
A ro-la nem fog neked 160-at menni, még a nem túl sok 160-as pályán sem, ráadásul az érintett vonalakon más okból is igen alacsony átlagsebességgel lehet vonatot továbbítani. Anno a BILK - Rotterdam (~1400km) nagyjából egy nap volt úgy, hogy bőven jobb pályaviszonyokkal lehetett számolni, mint itthon - idehaza jó, ha 40km/ó átlaggal számolhatsz, de legyünk gálánsak, és mondjuk azt, hogy 50km/ó (később persze ki fog derülni, hogy mindegy...): ekkor is kb. nyolc óra(!) csak a sínen töltött idő, plusz a fel/lerakodás, ami szumma 2 órát biztos, hogy elvisz - azaz alsó hangon 10 óra a teljes procedúra, és csak Szeged-Hegyeshalom távot tetted meg. Ez autópályán bő 300km, ami még 60km/ó átlaggal sem sokkal több, mint öt óra (Jó, a négy és fél óra utáni 3/4 órát adjuk hozzá, és legyen összesen hat óra...). És nem kell menetrendhez igazodni, nem kell előre lefoglalt(!) slotot igényelni a ro-la szerelvényen.

" a sofőr ezzel az idővel tölti ki a kötelező pihenőidejét " - Majdnem - ugyanis amíg felrakodnak, addig "vezet", tehát utána tud "ketyegni" a napi pihenőideje - ami 11 óra, ha jól tudom - ezt lehet 9+3-ra felosztani. Szóval akkor legyen a sínen töltött idő 9 óra... Máris nem versenyképes a dolog - időben biztosan nem.