( Friczy | 2020. 04. 25., szo – 15:26 )

Érdekes felvetés. De rossz megoldás.

Én alapvetően vasútpárti vagyok, talán azért is, mert életem során nagyjából 23 éven keresztül valamilyen módon közöm volt hozzá. Ezen kívül látom, hogy a teherautóforgalom talán még nagyobb mértékben növekedett az elmúl 20-30 év során, mint a személyautó, és ennek rohadt nagy alternatív költsége van, szerintem a gazdaság összességében sokat veszít azon, hogy nagy távolságra is közúti szállítást használ.

Nálunk ráadásul - földrajzi fekvésünk miatt - rengeteg a tranzitforgalom, nagyobbrészt kelet-nyugat, de észak-dél is van (illetve még több lenne, ha lenne rendes észak-dél tranzitútirány). A Bp-Belgrád vasútvonal viszont nem tranzit, annak vége lesz Budapesten, és nem tudok róla, hogy akár erre építve, akár ettől függetlenül próbálnának egy elsődlegesen teherszállításra alkalmas vasútvonalat létesíteni akár kelet, akár nyugat felé. Így még szerencsés esetben (úgy értem, ha ténylegesen ki is lesz használva) sem lenne képes kiváltani a tranzitforgalmat. Ezzel szemben - ha beválik - sikeresen fogja növelni az ország Budapest-központúságát. Tegye fel a kezét, aki szerin tez jó irány.