A "kötelező" _sem_ menne, mert ahhoz előbb az infrastruktúra kéne: fel/lerakodási helyek, szerelvények, megfelelő pálya, illetve az érintett országok vasútim menetrendjébe illeszthető menetvonal - aminél arra is figyelni kell, hogy nem minden állomáson lehet pl. félrerakni a rola szerelvényt, mert a kitérők geometriája nem alkalmas rá, a szerelvény elé nemzetközi forgalomra alkalmas mozdony - vagy határátmenetnél gépcsere.
Csak magyarországi érvényességgel - nézz rá a vasúthálózat térképére - kivitelezhetetlen: É-D irányban gyakorlatilag nincs közvetlen kapcsolat - vagy nagyon be kell hoznod a fel/lerakó állomásokat, hogy értelmes idő alatt, nulla(!) tolatással/gépátállással tudjon menni a szerelvény - ha a pálya alkalmas lenne rola közlekedtetésére.
Bizonyos irányokat _talán_ át lehetne rakni vasútra, de ahhoz bőven kéne állami forrás, egyrészt pályahasználati díjkedvezmény, másrészt meg újabb vonalak rola-ra alkalmassá tételének a képében.