( vl | 2020. 04. 24., p – 21:57 )

Szerintem sem álllunk rosszul.

várhatóan 5-10 év és olcsóbb lesz, mint a hagyományos autók

Hát ezt én wishful thinkingnek érzem jelenleg.

Ugyanis van egy alapvető probléma, ami kvázi paradigmaváltással oldható csak meg szerintem.

Hasonlítsuk össze az autók és a robogók világát!

Az autó egy drága kincs a világ igen nagy részén (még a legfejlettebb országokban sem tud az átlagember a havi fizetéséből egy szép új autót megvenni), míg a robogó nem tartozik ebbe a kategóriába. Tehát autóból veszünk egyet, akár az egész családot ki kell szolgálja, óvjuk, vigyázunk rá, mivel keveset adnak el belőle, kurva nagy margóval dolgoznak a gyártók/forgalmazók, és aztán a karbantartási vonalon is az van, hogy a drága autót drágán lehet fenntartani. Ezzel szemben a robogó egy igásló, bárki a havi keresetéből tud venni egy normális példányt, jobb fizuval akár újat is. Karbantartásra sokkal igénytelenebb, olcsóbb. Nem is vigyázunk rá annyira.

Na azt gondolom, hogy annak a paradigmaváltásnak meg kell történnie, hogy gazdasági szempontból a városi szaladgáló elektromos izé, az bizony a robogóhoz közelebb kell álljon, mint az autóhoz (olcsó termék - nem érdekel a zajszigetelés, a legtöbb extra irreleváns, olcsó és egyszerű karbantartás legyen, nagy példányszám, cattle nem pet). Amíg nem kezd ez az irányzat rendesen kifejlődni, addig szerintem nincs esélyre az elterjedésnek.