( nagy_peter | 2020. 04. 23., cs – 22:05 )

Szerintem ez az elgondolás egy alapvető tévedésen alapul. A környezetvédelemnek az lenne a lényege, hogy egy hosszú távon élhető, számunkra kényelmes környezetet teremtsen. Magának a bolygónak (mint a világűrben száguldó szikladarabnak) teljesen mindegy, hogy 3 fokkal magasabb lesz-e az átlaghőmérséklet. A lényeg az lenne, hogy dolgozzunk ki olyan módszereket a mindennapos igényeink teljesítésére, amivel mi is jól érezzük magunkat, és a környezeti hatások miatt sem halunk ki tőle.

Azt sem tudom, hogy mire alapozva lehet azt mondani, hogy nem kéne valakinek oda utaznia.
Ha azt nézzük, hogy életbevágó szüksége kinek van rá, alig néhány ember lenne, aki elhagyhatná a szülővárosát.
Ha az igényt nézzük, akkor viszont megyünk, mert másik városokba járunk tanulni, dolgozni, ismerkedni, szórakozni. (és a mostani karanténhelyzet jól rámutatott, hogy az emberek jelentős része erről akkor sem hajlandó lemondani, ha a saját életét kockáztatja vele, hamarabb válasszuk a kollektív kihalást is, mint hogy otthon maradjunk két hetet)
Lehet mondani, hogy nem kellene repülni, de valakinek a rokonai laknak távol, valakinek a munkahelye van ott, és bizonyos rendezvények is csak egy helyszínen kerülnek megrendezésre a világban. Emiatt pedig az igény adott.

És nem is most kialakult igény ez, emiatt épültek az utak és a vasúthálózat is. A vasútnál sem az volt a megoldás, hogy felszedjük a síneket, mert a gőzös nagyon füstöl, és mindenki keressen magának ott elfoglaltságot, ahol született. (ha pedig abban a városban nincs munka, iskola, stb., akkor így jártál) Inkább az utazási igényekhez igazították a közlekedést, fejlesztették, szabályozták, és kidolgozták, hogy környezetbarát, fenntartható, olcsó legyen az utazás vele. 

A kontinensek közti utazásnál is nyilván ez lesz a megoldás idővel, addig pedig egyre szigorodó környezeti szabályozással, és olyan adókkal kell kordában tartani (hogy tényleg csak az utazzon, akinek a többi alternatíva aránytalanul nagy többletet jelentene), amiből finanszírozható ez a fejlesztés. Közben pedig nagy erőkkel fejlesztik a napelemes, elektromos repülőket.