Teljesen jól összefoglaltad! :)
A gyenge pont jellemzően mindig az user, próbálkoztunk már Zimbra saját email kliensével, a válasz több helyen is az volt hogy jó, de ez nem outlook, nem ott van a gomb ahol a múlt héten volt!
2 hete olyan visszajelzés jött egy SoGo webmail-ről hogy jó, de nem tetszik. 20 perc beszélgetés után derült ki hogy nem a képességeivel van a gond, hanem azzal hogy nem gmail! Értsd úgy hogy nem úgy néz ki, és nem úgy működik mint egy gmail!
Sajnos ezeken a legnehezebb továbblépni, a váltás soha nem technikai oldalról nehéz, IT belerakja a megfelelő munkaórát, A-ból átmegy minden B-be, és üzemltetjük tovább.
De support még 1 év múlva is szívni fog, mert user nem tudja használni.
Exhange-el is ez a "gond", nagyon sokan nem is használják pl. naptárakat, de amikor elmondtuk hogy más (nem Zimbra) olcsóbb megoldás esetén nem lesz naptár, akkor ááááá de neki az kell. Igaz nem használja!
És jellemzően ez főleg SBS-ben a gond, mert ott adott esetben 5-6 ember is beleszól egy ilyen döntésbe, és mindegyiknek tetszeni kell a végeredmények. Egyik sem IT-s, csak dönt. Nagyobb cégeknél egyszerűbb, ott managment vagy IT eldönti, és onnantól ez van tetszik, nem tetszik.
Zimbra jó, de még sehol sem csináltunk Exchange-ről Zimbra váltás, és ahogy te is írtad ha Outlook marad az további árképző tényező. +Zimbranál valószínűleg az outlook connector-ért is fizetni kell.