( blr | 2020. 03. 01., v – 13:25 )

Nos, tökéletesen egyetértek. Az igazság az, hogy ami az informatika, illetve most a digitális kultúra tárgyban szerepel, jelentős részben nem oda való.

Valahogy nem érzem informatikai témakörnek sem a tipográfiát (amit szövegszerkesztés címszóval próbálnak szarul tanítani), sem a videovágást. Ezeknek pl. a rajz és vizuális kultúra tárgyban lenne a helyük.

Szóval igen, jobb lenne, ha a digitális kultúra tárgy jelentős részét integrálnák más tárgyakba. Csak ahhoz arra lenne szükség, hogy a NAT rendelkezzen egy „vízióval”, egy „nagy egésszel”, hogy mit és hogyan kellene a mai gyerekeknek megtanítani, mire van szükségük a 21. században. És ezután, mikor a témák bontása kb. kerettanterv szinten megvan, na, akkor kellene az egészet tantárgyakba rendezni. Ezután az új NAT szerint át kell alakítani a tanárképzést az új szakok szerint, a jelenleg pályán lévőket pedig átképezni. Ez jelentős idő és energiabefektetést igényel, közös utak keresésével, általában véve szakmai konzultációk tömkelegével jár. Az új NAT-ot publikálása után leghamarabb 3-5 évvel (l. tanárképzés) lehetne bevezetni. Az egészet évente célszerű lenne felülvizsgálni, és ha szükséges, igazítani rajta úgy, hogy közben nem csesznek ki az érettségi előtt állókkal. Nem lehet úgy, hogy bezárunk tantárgyanként (amik azért pont azok, amik, mert valaki akár egy személyben úgy döntött) X embert egy szobába, akik titokban összeollóznak valamit, aztán azt egészet hirtelen lehozzuk a közlönyben, és aki szerint ez nem jó, az Gyurcsányista/Orbánista/szélsőjobbos/szélsőbalos/buzi/cigány/Soros/stb.