( royal | 2020. 02. 02., v – 10:44 )

Mondjuk a jogszabálykövetés miatt? Mostanában elég sűrűn változnak a kötelezően változtatni valók... Pl. éppen most februártól lehet élesben használni a NAV online számla 2.0 verziót, amit majd április 1-től már kötelező is lesz használni, de aztán jön félévtől az adatszolgáltatási értékhatár csökkentése 0-ra, aztán jövőre a magánszemélyeknek kiállított számlákról is az adatszolgáltatási kötelezettség, stb. Nem találkoztam még olyannal, aki nem szakmabeli és folyamatosan nézné a NAV oldalát meg a közlönyöket a változások követése miatt :)

Amióta megy az adatszolgáltatás az átlag felhasználók egyre jobban igénylik a támogatást főleg probléma esetén. Nem mindenki számára minden esetben egyértelműek az adatszolgáltatás utáni NAV visszajelzések, nem mindenki érti meg, hogy az adószám helyére írt adóazonosító jellel azért nem megy az adatszolgáltatás mert nem ugyanaz a kettő, magánszemélynek kiállított számláról nem szabad adatot szolgáltatni, stb. A számlázó programok átlag felhasználói nem különböznek az átlag egységsugarú felhasználótól, azaz amikor meglátnak egy hibaüzenetet, akkor jellemzően nem kezdik el elolvasni, megérteni és önállóan megoldást keresni, dokumentációt olvasni, hanem a supportnak szólnak, hogy "már megint kiírt valamit" :)