Az önvezetéssel kapcsolatban: a 3-as metrón is van vonatbefolyásoló rendszer (AVR), ami az alapvető vonatvezetési és biztonsági funkciókat képes ellátni. Tény, hogy régi és korszerűtlen - bár, a felújítással egyidejűleg remélhetőleg a programszőnyeget megpucolják annyira, hogy üzembiztos legyen. Ezek után induljunk ki abból, hogy az AVR üzemképes. Ekkor viszont kérdés az, hogy a BKV által érzékelhető közvetlen előnyön túl (megspórolható X fő vonatvezető munkabére) mennyivel is jobb nekünk a teljesen automata rendszer? Én sajnos informatikus vagyok, és ismervén az egyes hardverek és szoftverek "tulajdonságait", valahogy megnyugtat az, hogy a mesterséges intelligencián felül egy humán vonatvezető (vonatkisérő) is van a fedélzeten.
Az összes többi szempontból egyetértek a probléma-felvetéssel. Ár-érték arányban sikerült a legszarabb megoldást választani, a politikai tényezők miatt. Basszák meg!