( zeller | 2019. 12. 05., cs – 20:15 )

Még anno 1987-ben tanultam és vizsgáztam, úgyhogy nem tegnap volt - igaz, én nem "úrvezetőit" csináltam, hanem MHSz-nék A+B+C kategóriát egyben. De ez mindegy, mert a műszaki alapok azok anno az úrvezetőin is elhangzottak, hogy a szűrőbetéteket rendszeresen takarítani/cserélni _kell_, hogy az olaj mennyiségét ellenőrizni, és alkalmasint pótolni szükkséges, illetőleg ezt a matériát rendszeres időközönként cserélni is illik, meg hogy a gyújtógyertyát is illik karbantartani, satöbbi, satöbbi, satöbbi... És az is a képzés része volt az "úrvezetőin" is, hogy ezeknek az elmaradása mit okoz, milyen tünetekkel jár.
Az, hogy nem vetted észre, hogy fuldoklik a motor, az azért durva, és gondolom a fogyasztástra sem nagyon figyeltél (abból is látszik, hogy valami nem kerek)... Azt a szervízt, ahol sok év alatt nem cseréltek légszűrőt, azt sürgősen felejtsd el - lehet, hogy nálad is kevésbé érdekli őket az autód, és magasabbról tojnak rá, mint gondolnád.
Ha már a levegőszűrőről nem tudod, mikor cserélték, megkérdezném, hogy péládul a fékfolyadék mikori az autóban? mert ugye azt is illendő pár évente cserélni, de mondhatnám a hűtőfolyadékot is, amire 6-10 éves csereperiódus a jellemző. Soroljam még? Én a helyedben kinéznék a közleben egy szimpatikus márkaszervízt, és a következő éves felülvizsgálatot (olaj- és szűrőcsere, meg ami még kell) ott csináltatnám meg - van rá egy bélásom, hogy ha így teszel, a mostaninál akár nagyobb meglepetésekre is számíthatsz... Ign, az eddiginél drágább lesz - de ha "csak" egy átvizsgálást és azonnal/sürgősen/közeljövőben elvégzendő karbantartások listáját kéred, már nyugodtabban ülhetsz be az autóba, ugyanis jelen pillanatban azt kell, hogy mondja, az eddigi szervíz által végzett munkával kapcsolatban én azt sem hinném el, amit kérdeznek.