( enpassant | 2019. 11. 11., h – 19:12 )

Megjött a hivatalos megerősítés is:

Az indoklás szerint a rendszer tervezésekor nem vették figyelembe azt, hogy valaki egy forgalmas útszakaszon is megkísérelheti az úttesten való áthaladást.

Ebben a cikkben részletezik a problémákat a szoftverrel kapcsolatban. Sajnos még sokkal rosszabb volt a helyzet, mint azt akkoriban sejtettem.

Érdemes az eredeti Reuters cikket is megnézni, ott ezt írják:

NTSB said Uber conducted simulation of sensor data from the Arizona crash with the revised software and told the agency the new software would have been able to detect the pedestrian 88 meters (289 feet) or 4.5 seconds before impact. The car’s system would have started to brake 4 seconds before impact.

Magyarán az új szoftver ugyanazon adatokkal, amiket a szenzorok anno észleltek, már 4,5 másodperccel az ütközés előtt észleli a gyalogost. Tehát a szenzorok tényleg látták a gyalogost, csak a szoftver volt szörnyen rossz.