Nekem az "offline" ügyintézéssel sincs jobb tapasztalatom. Akartam erről írni egy másik bejegyzést, de aztán inkább a tkom saját fórumára írtam meg. A lényeg, hogy lejárt a hűségem, hívtak, hogy jajj, hát nekem nincs aktiválva a 30%-os kedvezmény, ha érdekel fáradjak be. Befáradtam. Ügyintéző nagyon szépeket mondott: olcsóbb lesz minden, de minden jobb lesz, többet netezhetek mobilon és többet beszélhetek. Aztán az olyan apróságokra nem hívta fel a figyelmemet, hogy a régi mobil csomagommal bármilyen irányba le tudtam beszélni majdnem 80 percet, az újjal meg csak már hálózaton belül. Mivel én nem telefonálok sokat, ezért nekem ez a havi 80 perc is bőven sok volt, viszont arra jó volt, hogy akikkel beszéltem azokat "ingyen" tudtam hívni, nem kellett a havidíjon felül fizetnem. Pont ezért váltottam anno dominoról. Aztán jött az új csomagról a számla és látom hogy szépen ki vannak számlázva a percdíjak, akkor jöttem rá, hogy másik csomagom lett... Bennem az fel sem merült, hogy ha azért hívnak be hogy kedvezményt adjanak, akkor más csomagom, az én szempontomból rosszabb csomagom legyen.
Ráadásul a csomagok neve ugyanaz, Mobil S volt régen és most is, csak éppen más a tartalma: https://www.telekom.hu/static-tr/sw/file/Lakossagi_aszf_5a_melleklet_di… Ebben van az ami nekem volt: "80 egység (perc vagy SMS) bármilyen belföldi alapdíjas irányba leforgalmazható belföldön és EU roaming helyzetben"
Itt pedig az új Mobil S: https://www.telekom.hu/shop/mobil/havi-dijas-mobil-dijcsomagok
"Korlátlan hálózaton belül"
Van persze most is hasonló ahhoz ami volt, csak nem 2ezer hanem 3400- és mivel kötelező mellé az adatcsomag is, így 4300- lenne minimum a korábbi 2700- körülihez képest.
A másik az otthoni net. A korábbi csomagom ami Netmania XL volt:
50Mbit/s kínált letöltés, Kínált feltöltési sebesség: 5 Mbit/s Garantált le/feltöltési sebesség: 15/1 Mbit
már nincs helyette kapok most Net S Plusz díjcsomagot:
30Mbit/s kínált letöltés, 1Mbit/s garantált letöltés, 5Mbit/s kínált feltöltés, 0,25Mbit/s garantált feltöltés.
Már papíron sem igaz, hogy jobb mint volt, a gyakorlatban pedig még ennél is rosszabb a helyzet. Igaz, hogy az új csomagnál ezt is írják:
"Amennyiben az adott előfizetői hozzáférési ponton a díjcsomag kínált sebesség értékeinél magasabb sebesség értékek érhetők el, úgy a ténylegesen nyújtott sebességet nem korlátozzuk le a kínált sebességnek megfelelő értékben, hanem annál akár magasabb sebesség is elérhető. VDSL technológián, VDSL üzemmódban működő központi egység használatával a letöltési sebesség kínált sebessége, elméleti maximuma 100Mbit/s is lehet."
Ez mind szép és jó, csak akkor nem tudom használat közben miért sokkal rosszabb mint volt.
A szerelő aki kijött "gyorsítani" rendes akart lenni, azért jött, hogy tuti menjen minden. Felhív, hogy szeretné gyorsítani a netemet. Megörültem, hogy talán volt valami fejlesztés, mert amennyire tudtam eddig sem tudtam teljesen kihasználni a csomag sebességét műszaki okok miatt. Miután szöszölt egy sort, mondta, hogy tényleg nem lesz gyorsabb. Mondom ok, de akkor legalább stabil legyen. "Igen, azon dolgozunk a kollégával". Ez nem sikerült túl jól.
Szóval az ügyintéző semmilyen részletet nem mondott, hogy mi fog változni, mi lesz más. Ok, persze nekem kellett volna kérdezgetnem, nyilván, meg elolvasni az összes (20 oldal?) papírt, miközben mögöttem már 20-30 ember várt. De egyrészt azt mondta, hogy jobb lesz, másrészt ha tudta hogy rosszabb lesz, akkor azért csak mondania kellett volna, nem?
Írtam amúgy a telekomnak, megkérdeztem tőlük, hogy mondják már meg hogyan lett jobb a netem, annyit írtak, hogy én aláírtam a papírokat és ezzel elfogadtam mindent...
Az egész után úgy éreztem magam (még most is) mint akit átvágtak. Arra számítottam, hogy minden úgy marad ahogy volt és olcsóbb lesz. Olcsóbbnak, olcsóbb lett, de a TV csomagon kívül semmi sem maradt úgy. Bár én már ennek is örülök, mert volt olyan hogy csak úgy eltüntek a csatornák egyik napról a másikra.
Még lehet fogok egy kört futni a telekomnál, de a fórumukon se biztattak túl sok jóval.