( T_chris | 2019. 09. 20., p – 16:44 )

Ahogy én hallottam jellemzően a kisturbósokkal sincsen gond.
Csak máshogy kell kezelni őket, mint a turbó nélküli, vagy a klasszikus turbós megoldásokat.

3 henger, szokottnál magasabb fordulat: gyakoribb olajcsere, jobb minőségű kenőanyaggal. Egy méretezett motor nem a méretezett magasabb fordulattól megy tönkre, hanem a magasabb fordulathoz tartozó nagyobb kenésigény nem megfelelő teljesülésétől.

Kis turbó, szinte folyamatosan terhelve: figyelni kell, hogy a turbó vissza tudjon hűlni mielőtt leállitod a motort. Van amelyik gyártó a turbó hűtőkörét függetlenné teszi, és a motor leállítása után is megy a szivattyúja ha kell. Van amelyik meg nem. Bp-aglomeráció viszonylatban bizony neked kellene ott ülni megérkezve a járó motor mellett, és percekig várni, hogy a turbó visszahűljön. Ez mondjuk jót tesz a turbónak, de nem tesz jót a fogyasztásnak. Vagy az utolsó kilométereken kifejezetten alacsony fordulatszámtartományban közlekedsz.
Ezzel a másnak 180-250e km után cserélendő turbóból akár 450-550e km is kihozható.

Illetve a banális sokak által elmondottak: Kinéztél pár tipust, keress rá milyen motor, milyen verzióban van benne, mik a jellemző hibák, stb.

Azt viszont ne felejtsd el, hogy kétféle autós szokott megszólalni internetes portálokon. Az egyik akinek nem jó, és a másik aki szerint nincs ennél jobb. Mindkettő sok esetben marginális, mert azok vannak többségben akik elmennek, megveszik, hajtják, stb. és azt sem tudják, hogy az interneten lehet erről is beszélni. :)
- - - - - - - - - - -
"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol