( _Franko_ | 2019. 09. 09., h – 15:16 )

"Az ugyfeligeny az, hogy 1 db user egyszerre csak 1 db peldanyban lehet bejelentkezve."

Nem, ez nem ügyféligény, ez úgynevezett ügyfélmegoldás. Ilyenkor meg kell kérdezni, hogy miért akarja ezt így, mert meghozott egy architektúrát mélyen érintő döntést különösebb hozzáértés nélkül.

"Nem beszel neked az architekturarol, JSF-rol, akarmirol, mert nem tudja, mit jelentenek ezek a szavak."

Nem, csak jön, és egy megoldást javasol. Nyilván nem kell tudnia arról, hogy mit jelentenek ezek a szavak, de akkor had én döntsem el, hogy mi az, amit megvalósítunk egy adott architektúrában.

Leírom újra: ha az adott infrastruktúrában és architektúrában nincs erre bevált és széles körűen támogatott megoldás, akkor három opció közül lehet választani:
a, az üzlet átgondolja az igényét, hogy tényleg ennyire fontos-e
b, áttérünk egy olyan infrastruktúrára és/vagy architektúrára, amelyik támogatja ezt az üzleti igényt
c, felmondunk és az utódunk újra szembesül ezzel a döntéssel vagy jön egy mekkmester, amelyik belekókányolja

Mind a három opcióval találkoztam bőven, hosszú távon az "a" és a "b" járható, a "c" eleinte olcsó, aztán exponenciálisan kurva drága lesz a sok custom kókányolástól és/vagy attól, hogy a céghez értelmes ember már nem megy (olcsón) dolgozni.

--
https://iotguru.live