( _Franko_ | 2019. 09. 09., h – 11:37 )

"Nem ertem, mi a baj azzal az uzleti (ertsd: nem technikai) igennyel, hogy egy adott szolgaltatast egy accounttal csak egy user hasznalhasson."

Nincs ezzel semmi baj. A probléma az, amikor nem egy üzleti problémát akarunk megoldani technikai eszközökkel, hanem amikor jön az üzlet és hoznak egy technikai megoldást, hogy azzal és csakis azzal lehet megoldani a problémát.

"Nem akarok behajtocegeket fizetni, nem akarom a NAV-nal felnyomni a potyautasokat, stb., csak annyit akarok, hogy ne tudjon egy egesz tetves ugyvedi iroda az adatbazisomon logni egy darab accounttal."

Semmi ilyen nem kell, túlkomplikálod. Annyi kell, hogy rendszeres időnként kapnak kimutatást arról a felhasználók, hogy mit vettek meg és amúgy hogyan használják. Ha egyszer-egyszer megsértik, azzal amúgy semmi baj nincs általában, senkinek nem fáj. És ezen felül nagyon gyakran van olyan, hogy ezekkel csak szopatod azokat, akik legális felhasználói a rendszernek, de a védelem rendszeresen kibaszik velük.

"Mondjatok meg kerlek, hogy ez az igeny miert faszsag uzleti (!!!) (ertsd: nem technikai) ertelemben."

Mert nem úgy kell kivitelezni, ahogy szeretnék. Egy csomó opció van, amelyek kényelmesebbek, könnyebben implementálhatóak, kevesebb káros mellékhatással járnak, érthetőbbek minden fél számára. De sokan megragadtak a múltban, illetve rágerjedtek egyetlen megoldásra és azt akarják keresztülvinni tűzön-vízen át, kerül, amibe kerül.

"Btw emlekeim szerint itt a hupon is volt mar sivalkodas, amikor az Oracle/Microsoft/akarki bejelentkezett, hogy szeretne megszamolni a licenceket, ugyhogy el kene donteni, hogy jogi vagy tech oldalrol fogjuk meg a problemat, de az egyikre mindenkeppen szukseg van, es az ingyenelok mindket esetnel visitani fognak."

Oszt? Visítsanak.

--
https://iotguru.live