> Mekkora a sűrűsége a levegőnek az autó mögött haladva?
Ezt nem tudom pontosan megmondani, de minél közelebb mérem a kocsi hátuljához annál ritkább lesz.
> Mekkora a levegő sebessége az autó mögött?
Nem tudom megmondani, de lényegesen kisebbre saccolom, mint az autóét - persze itt a menet irányában értjük a sebességet.
Szerintem a dolog ennél jóval komplikáltabb. Pl. tapasztalat, h kerékpárost a mellette haladó kamion maga fele szívja. Miközben az tűnne logikusnak, h miként levegőt is hasítja, akként a bringást tolja el magától (egészen pontosan utoléréskor lökésszerűen eltolja magától, de a következő pillanatban már -mikor mellette van - szívja) Amikor a bringás mellett a kamion elhalad a hátulján keletkező örvénylő levegő szemből _IS_ megcsapja a bringást - ez sokkoló érzés amúgy.
Tehát azok a dolgok, amik a kamion/vonat mellett tapasztalhatók nem igazán egyeznek azzal amit a stéherező bringás tapasztal egy jármű mögött haladva.
Szóval az elhaladó jármű mögött keletkezett vákuumot a légnyomás úgy egyenlíti ki, hogy oda a levegő részecskék részben oldal irányból érkeznek (menetirányra merőlegesen) és aztán hátulról érkező részecskékkel elegyedve alakul a turbulens áramlás. Amikor arról van szó, h jobb aerodinamikai formát akarnak fejleszteni, akkor annak az a lényege, h minél kisebb legyen a jármű előtti és mögötti légnyomás különbsége, mert ez az erő ami fékezi járművet. A turbulens áramlásnak csak mint indikátornak van jelentősége, amiből következtetni lehet a jármű mögött kialakult vákuum nagyságára.
Sztem a jármű mögött a levegőnek ritkábbnak kell lennie (ezért van vákuum), ez a ritkább levegő egyre lassulva mozog (közben részben örvénylik is) a haladás irányába. Mind a ritkább levegő, mind levegő mozgása segíti, h a jármű mögött tekerő bringásnak kisebb légellenállással kellejen megküzdenie. De nyilván létezik az az összefüggés is, h minél ritkább a levegő, a mozgása annál kevésbé van kihatással a bringás légellenállására.