"Az ami veszteség az elől haladónak, az nyereség a mögötte haladónak."
Bocsánat, de nem. Egyáltalán nincs ilyen összefüggés, még ökölszabály szinte sem.
"Dfiniáljad, hogy mikor és hol álljak a kamion mellé és mekkora sebességgel halad a kamion, és mekkor a környezeti áramlási sebesség. Mert nagyon nem mindegy."
Mondjuk kimész egy vasútállomásra, szélcsendes időben megállsz a peronon és megvárod, amíg áthalad egy szerelvény. Aztán megmondod, hogy merről fújt a szél. Szerintem a gondolatkísérlet is elég, de mindenképp próbáld ki, ha nem tudod elképzelni a dolgot. Vagy nézz meg videó felvételeket, ha nem akarsz kimozdulni a foteledből.
"Laminári áramlás az amikor a áramvonalak egymással párhuzamosak, hogy az adott áramvonalnál mekkora a részecskék sebessége azt senkit nem érdekel, mindaddig míg az irányvektora marad párhuzamosan."
Dehogynem érdekes, pont azzal csökken a légellenállás, hogy a levegő abban az irányban halad, amerre a jármű is haladna, ezáltal kevesebb molekulát kell megmozgatnia. Ugyanígy segít például a hátszél a haladásban, az előző jármű által maga után húzott légtömeg pont úgy hat, mint a hátszél. A turbulencia csak ront ezen.
"A turbinát az út szélére teszik és a kamiont nem befolyásolja, mert a turbinát a kamionról leválló turbulens áramlás hozza mozgásba."
A turbulens áramlásban a szélerőművek nem működnek jól, ezért van például az, hogy nem teszik egymás mögé szorosan a szélerőműveket, mert a turbulencia jelentősen rontja a hatásfokukat, kell távolságot hagyni, amíg újra lamináris nem lesz az áramlás. Nem a kamionról leváló turbulens áramlás hozza mozgásba, hanem a lamináris áramlás.
A törökök is a menetszél lamináris komponensét használják.