köszönöm a választ,
Igazából a kérdés az, hogy mennyi adatod lesz 5 év múlva? Egy eszköz kell, vagy inkább sok eszköz és akár mindenféle cluster nélkül csak valami katalogizálás alapján pakolod a cuccokat...
miután adásba került a "film", utána általában csak az kerül megőrzésre (archiválásra),
játékfilm esetén szokás LTO-ra menteni a forgatott anyagot is,
a "logikailag" egy eszköz azért lenne jó, mert most úgy csinálom a konformot - a fényelésre kiadást -, hogy a vágóprogramból kiírok egy ún. EDL listát, azt lerendezem ill. "leszűröm" a fájlnevekre, majd egy "uniq"-kal "törlöm" az ismétlődéseket, és az így kapott lista alapján 1 diszkre másolom a szükséges felvételeket, és csak ezeket hívom be a fényelő program ingyenes változatába... (hogy ne kelljen a teljes 50-60 TB-ot beolvasni, bár vélhetőleg bírná a program)
Sokkal inkább sokdiszkes (6-8-10, synologyban vannak tökjók) vonalra lőnék és a RAID1+0 irányában keresném megoldást (gyors írás és gyors olvasás), 8-10T-s diszkekkel.
eddigi (sok éves) tapasztalat alapján nincs szükség "ekkora" sebességre, mert a vágó az ún. offline-t vágja, ami általában max. 120 Mbps-es (persze sok kamerás felvételnél, mondjuk 4 ember "beszélget", és mindegyiken "van" egy kamera, továbbá egy totál, akkor 5 kamerát kell "nézni" egyszerre, de az általánosan használt vágóprogram, az Avid Media Composer "bírja" ezt viszonylag "gyenge" hardver esetén is),
a Synology "vonalat" néztem már... az egyik jelölt...
A másik nagy kérdés, hogy mennyire lesz egy readonly történet és mennyire kell akárcsak havonta 1x is valami extra mentést csinálni valahova róla.
extra mentésre "nincs szükség", vagyis magát a a vágó program projektjét szokás naponta is menteni, és feltölteni valahová,
az ún. offline, tehát amiből dolgozik a vágó, abból általában van egy másolat, esetlegesen a vágóasszisztensnél, hogy bármikor ő is rá tudjon nézni, ha valami galiba lenne,
a muszterből (a forgatottból) az utolsó forgatási nap után készül 2-3 másolat, különböző helyeken tárolva, és ahhoz legközelebb a picture lock után (ami pár hónap) kell nyúlni, mikor kiadja a vágott anyagot az ember fényelésre, ezen másolatok valamelyikére keresek "extra" megoldást,
Egyébként a filléreskedésről le kell szoktatni az arra hajlamosakat, ne hagyd magad.
alkalmanként az ún. utómunka supervisor véleményét ki szokták kérni, ő ráhatással lehet a szükséges hardveres háttérre, de jelen esetben (egy 10 részes sorozatot kezdek el nemsokára) nincs ráhatásom, idáig is "jól" működött a csinálok 2 mentést "belső" diszkekre, amelyeket dokkolóban "pakolászom" (ill. mivel b.sz.r. vagyok "magamnak" egy harmadikat), amiből az egyik a gyártáshoz kerül, a másik kettő meg nálam marad, csak "zavar" a negyven darab belső diszk, erre keresnék valamilyen "dobozolós" megoldást,
lehet, hogy túl lihegem, meg nem vagyok normális, hogy ilyenre költenék (vállalkozóként vállalom a munkát), de nincs gyerekem, meg nem gyűjtök 114060-asra, ezért "megengedhetem" magamnak, hogy a bevétel nagy részét elköltsem erre,