( ggallo | 2019. 06. 20., cs – 11:12 )

Ezzel egyet kell értenem. Nekünk is van Zimbra egy ügyfélnél, egy másik IT ajánlására került oda régebben.
Nagyon frankó, tényleg mindent csinál, alapjában véve jól működik és nincs vele bak. De tényleg pont olyan, mint az Exchange: csak úgy és csak azt lehet benne/vele elvégezni, amit és ahogy a fejlesztők gondolták. Az üzemeltetőnek gyakorlatilag meg van kötve minden téren a keze.

Pl. hiába open source az IMAP szervere, eléggé sajátságosan valami GUID-del nevezi el az egyes leveleket és valami hash alapján előállított mappákba/almappákba rendezi (ami semmilyen emberi módon átlátható összefüggésben nincs sem a user-rel, sem a user saját mappa-szerkezetével), és csak a saját adatbázisában van meg a hash/guid -> levél és mappája megfeleltetés. Tehát pl. mentésből szeretnék egy levelet kivenni -> a teljes rendszert vissza kell állítanom, és a gyári módon kikeresni azt a levelet. Ez sima postfix/dovecot esetében azért nagyságrendekkel könnyebb művelet.

Szóval a Zimbrát csak alapos tanulmányozás, teszt rendszer beüzemelése, használata és a várható műveletek (backup, DR, egyedi kérések amik eddig is előfordultak) tesztek elvégzése után javaslom magam is.