Sajnos a játék nem tud függetlenedni az ablakkezelőtől, ami Linuxon lehet minimum 10 féle. Mindegyik másképp kezeli a játékok speciális grafikus igényét, kezdve onnan hogy sehogy, át az unredirected windows-okon a kompozit renderelés teljes felfüggesztéséig és akkor a Waylandos bénázásokról még nem is volt szó. Hiába vágja magát fullscreenbe a játék, az ablakkezelő kritikus elem marad a teljesítményt nézve. Szóval már itt el lehet gáncsolva a dolog, hiába gyors a GPU driver.
Másrészt még az sem mindegy, hogy nyitva-e pl egy Chrome ablak. A Chrome manapság GPU-t használ, akkor is ha háttérben van az ablak, ami szintén odaverhet a játéknak. Windows-on a háttérben futó ablakok GPU használata vissza van fogva tudtommal, de Linuxon nincs ilyesmi. Én emiatt egy másik VT-n játszok, mivel váltásnál a passzív VT minden feladatától megszabadul a GPU.
Egyébként az már nem igaz, hogy mindig a Windows GPU driver a leggyorsabb. Pl amivel én játszok mostanság, az Euro Truck 2, az nálam több fps Linuxon. R280X kártya a disztró driverével.