Bocs, én sem akartam ilyen vitát, csak úgy éreztem, nagyon leegyszerűsíted a dolgot. Azért a verseny besegíthet. Az, hogy a biztosítónak profitja van, nem ördögtől való, hiszen az, hogy kiszámolja a kockázatokat, megszervezi a kockázatközösséget, adminisztrál, etc., az munka, amit elvégez. Annak is ára van, hogy kockázatot vállal (elosztja a várható költséget a résztvevők között, de a várhatónál lehet néha több kár), és annak is, hogy az elején befektet (itt pl. az állami szabályozás növeli, hogy mennyi befektetés kell, mert előírják neki, hogy legyen tartaléka, etc.). Nyilván el is pofátlanodhat (MO-on most nem ez a helyzet a kötelezővel talán), és az is előfordul, hogy olyan erős lesz az árverseny, hogy ott próbálkoznak spórolni, ahol csak lehet (nem fizetnek, ha nem nagyon muszáj).
Amúgy ha a kötelező biztosítással kapcsolatos problémákat nézzük, akkor a bónusz-málusz-rendszer is aggályos, mert marhára ösztönzi az embereket arra, hogy leléceljenek, ha pl. parkoló autónak tolattak neki egy kicsit. Ha viszont nincs, az sem egy igazságos rendszer.