> Amúgy én nem ellenezném, ha elkezdenék a lakosság számára pénzügyi intézkedésekkel ellehetetleníteni az autók használatát.
A nyugati példák is az mutatják, hogy az autósok ellehetetlenítése az egyetlen hatékony megoldás az autós forgalom jelentős csökkentésére. Hiába a bicikli utak építése, a tömegközlekedés fejlesztése, az emberek túlnyomó többsége akkor is az autó kényelmét választja.
Mai vidéki tapasztalat 30 perces séta alapján:
- A lakótelepen most már ott is kocsik állnak, ahol korábban focipálya és park volt.
- Kb 10 biciklissel találkoztam, míg az elhaladó autók számát több százra teszem, gyalogos ugyancsak minimális.
- Ottlakó ismerőstől hallottam, hogy iskolaidőben akkora forgalom van, hogy 3-4 lámpaváltást kell várni az autósoknak, mert mindenki autóval hozza-viszi a gyereket.
- Mindez egy olyan városban, ahol 15 perc biciklizéssel el lehet jutni bárhonnan-bárhova