Ha nem akkora a cég mérete, hogy saját alkalmazott könyvelő legyen, akkor sokkal célszerűbb szokott lenni szétválasztani a könyvelés+bérszámfejtést és az ügyviteli folyamatok támogatását, és csupán a kettő közötti kommunikációt biztosítani. A külsős könyvelőnek sokkal jobb, ha a saját jól ismert és megszokott rendszerében dolgozhat hatékonyan ahelyett, hogy minden ügyfélnél az ottani program működését tanulja meg, neked meg sokkal jobb, hogy pl. a könyvelőnek van felelősség biztosítása szükség esetére :D
A vevői számlák könyvelőprogramba importálásánál nem is kell nagy varázslat. A szállítói számlák esetében viszont sok mindent kell figyelembe venni, nem lehet teljesen automatizáltan, emberi beavatkozás nélkül könyvelni, ezért a legtöbb esetben importálni sem. Ami így van jól, mert a könyvelőnek kell tudni a szabályokat, a kivételeket, stb.
Az is egy szempont lehet, hogy ha valamikor majd váltani szeretnél, sokkal könnyebb akár a könyvelőt, akár az ügyviteli rendszert külön-külön lecserélned, mint egyben az egészet, főleg ha valamelyik felével elégedett vagy :)
--
http://eVIR.hu
Elektronikus Vállalatirányítási Információs Rendszer