( winben | 2019. 03. 11., h – 10:31 )

Rákérdeztem egy repülőmérnök barátomnál. Idézem:
"Ha dobható a kabin akkor a gép többi részében mondent valami gyorzárral kell megoldani (hidraulika, vízrendszer stb..) mivel minden a törzsön megy keresztül. Be lehetne rakni a törzs fölé a merevített gerincbe amihez kapcsolódna de ott is kellenek gyorscsatik.
Egyből jön a merevített gerincű gép ami extra súly. A kioldó szerkezet meg egyáltalán ahogy kapcsolódik extra súly.
Az ernyők még extrább súly.
Ha megnézed az etióp gép is küzdött 3600 lábig. Ha nem is ismered az átváltást akkor is kikövetkezteted, ha 33.000 láb 10 kilóméter akkor 3600 az nagyjából valamivel több mont 1 km. Onnan megint csak baszhatod a több tonna súlyt nem fogja meg semmilyen ernyő... Főleg nem ha több száz km/h-val halad.

Az meg hogy élesben kísérleteznek elég nagy baromság. Az a baj, hogy nagy az igény a repcsikre mert ma már minden hülye repül hála a fapadbak. Ráadásul elnöki szinten szeretne repülni 3 forintért. Hatalmas nyomás hárul ránk a légitársaságra, és a gyártókra hiszen akkor is megy a hiszti ha nem produkálnak időben. Sok kommentet olvastam h jajj hogy néz ki a gép meg para h 20 eves a gep stb. Szóval ez valahol igény h azonnal ide vele.

A másik, hogy ez mindig így volt, hogy egy típus gyerekbetegségei sajnos csak aktív használattal derül ki. Ami azt jelenti h forgalomba kell allítani. Lásd a neo motorjai.
És amúgy meg a költségekre kitérve... El sem tudja valoszínuleg kepzelni hany millio euro meg dollar van csak abban h tovabb fejlesztettek a 737 A300 csaladokat. Hat akkor meg egy teljesen uj tipus. Megis megteszik. Szoval nem a penz meg a fejlesztes sosem itt a baj.

A típust fikázzák most amúgy, meg az emberek megnyugtatásából és marketingből, hogy ők mekkora kiralyak letiltják a gépeket de... A lion air is ugye egy le nem oktatott rendszer miatt zuhant le... Lényegében a robotpilóta ellenében dolgozott a szemelyzet a robot meg tette amit kell. Tehat emberi hiba volt. A gép hibatlanul mukodott. Ha ez megismetlodott megint akkor az sajna megint nem a gep hibaja, hanem az embere. Ugyanis olyan szemelyzet vezetett akinek meg nem volt meg a hianyossag potlasa. Ergo a gép tokeletesen mukodott.
Persze sokan azt mondjak majd h a Boeing veri a balhet a halott pilotara de akar hogy nezem szakmailag... Nem.
A gép azt tette amire terveztek. Az h rosszul allitottak be nem a gep hibaja.
Hozzateszem... Amennyiben ugyanaz volt a baj."