> ... aminek a 9x%-át a felhasználók 0.0...1%-a ha piszkálná
Erre a fajta logikara kerdeztem ra a manageremnel meg egy elozo cegnel egy meetingen, hogy ha mar innovativak akarunk lenni, akkor biztos, hogy az A/B teszteles a legjobb modszer? Vajon, ha olyanna formaljuk a termeket, ami az atlag izleset tukrozi, akkor nem egy atlagos termeket kapunk eredmenyul? Erre nyilvan elkezdte mondani a Bell curve-ot, meg hogy oda kell targetalni, merthogy ott a sok piac, amibol jon a penz, amibol majd aztan lehet innovalni, ami jogos is, csak en nem errol beszeltem (amugy nagyon joszivu es korrekt srac volt).
Ha az atlagosnal jobb termeket szeretnenk kesziteni, akkor bizony oda kell figyelni a felhasznalok 0.0...1%-ra is. Es nekem ne mondd, hogy a fejlesztoknek nincs ra idejuk 3 vicces error message, meg 2 hasonloan kacagtato error page kozott... ahelyett, hogy dinoszauruszokat meg kaktuszokat pakolasznanak ket kavezas kozt tok lenyegtelen helyekre (amugy lenyeges, merthat cool-brand-epites!!!111), fordithatnak az energiat arra is, hogy jo termeket adjanak ki a kezeik kozul. Egy rendes error page igy nez ki, nem pedig igy.
> Mondtam már, az emberek döntően _hasznélni_ és nem állítgatni akarják az eszközeiket, ha tetszik, ha nem.
Peldaul engem kiakaszt, hogy mig a 2000-es evek elejen, szignifikansan kisebb felbontas mellett is tudtam tobb ablakot is a kepernyore tenni (szinte fedes nelkul), addig manapsag hihetetlen felbontasok mellett is hasznalhatatlan a legtobb program full screenen kivul barmi massal hasznalva.
Utalom azt is, hogy az osszes programozo (legfokepp a webesek) ugy tekintenek az eroforrasaimra, mint valami kiapadhatatlan forrasra, mig ok maguk mar Amazon Lambda-val, fillerekbol uzemeltetnek komplett alrendszereket.
A felhasznalok nagy reszenek tok mindegy, mert a felhasznalok nagy resze nem torodik ezzel, mert csak ennyi az igenye.
Ennek az igenytelensegnek isszuk mi is a levet, azzal, hogy nincs jobb klikkes kontext menu, hogy pl. Jiraban a create new ticket az egy athelyezhetetlen, always-on-top overlay ahelyett, hogy uj, pop-up ablakban nyilna (esetleg preference-ben allithatoan?), hogy Slackben(?)/Jiraban(?) a bal oldali savot, vagy ugy barmilyen panelt nem lehet atmeretezni, mert minek is, stb...
A web es annak hianyossagai egy csomo olyan anti-patternt adtak a vilagnak, amiket sajnos egy egesz generacio eltanult. Igazabol nem felek, mert 10 ev mulva majd ujra feltalaljak a melegvizet, es el fognak kezdeni normalis UI-kat is tervezni, de azert meg idegesit a dolog.
Szerk: jajj, az orok kedvenc "infinite scroll"-t majdnem ki is felejtettem! Hat az valami csoda! Veletlenul sem azert van ott, linkelhetetlenul, pozicionalhatatlanul, allandoan ujratoltodve, soha el nem fogyva, mert a cegek oda szeretnek tapasztani az embereket a reklamjaik ele, neeeeem! Ez kifejezetten jo(!) a felhasznalonak!