( kovi | 2019. 01. 29., k – 09:32 )

Ez így nem teljesen igaz, hiszen az id, az Icculus és a Loki házának táján gyakorlatilag folyamatosan készültek natív átiratok valamikor. Nem volt sok belőlük az okés, de javarészt AAA nevek voltak. A Lokigames bezárt, mert nem volt igény rájuk ill. abban a felállásban gazdaságtalan volt az egész. Ryan Gordon is takarékba kapcsolt. Az idnél sem erőtették már TTimo munkáját. Mindez még a Steam for Linux előtt történt, tehát szó nem volt arról, hogy Newellék elnyomták volna a próbálkozásokat.

Aztán persze ez utóbbi hozott változást abban, hogy a natív munkákhoz képest viszonylag gané módon de eléggé hatékonyan be tudtak rántani minden játékot ami élt és mozgott Linux alá. Vagyis felé :) Nem natív meg ilyesmi, de a felhasználóknak mára annyi számít, hogy mozduljon meg valami a képernyőn. Én egy kicsit lenézem a dolgot, de végeredmény szempontjából mutatósak a Steam számai.

Utólag annyit lehet beleokoskodni, hogy valamikor nem volt hatékony és kiforrott terjesztési mód, ráadásul a játékosok is igényesebbek voltak (a játékokkal együtt persze). A fejlesztői oldal egy nagyon szűk rétege pedig olyan képzett volt, hogy akár még hobbiból is le tudta tolni a teljes portolást, csakhát sokszor nem volt üzleti modell az elf binárisok elkészülte mögött, vagy legalábbis nem hatékony. Felépült tehát egy "brand" néhány személy köré: ők voltak a császárok, de itt ki is fújt - megélni ebből nemigen lehetett.

Mindegy amúgy. Csak azért nem mondom, hogy kár érte - mert az új játékszoftvereknél pont megfelel a Steam-módi. Bár ez már elég messzi van az eredeti témától.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS