( zither | 2018. 12. 05., sze – 09:15 )

Mondjuk azzal, hogy kezd jelentéktelenné válni, azért igaza van.
Eredetileg az Ageia azzal az "igérettel" jelentette meg a PhysX technológiát, hogy ez meg fogja reformálni a játék ipart és a játék meneteket a valós fizika beépítésével. Amikor az nVidia megvette, egyre jobban bezárta ezt a technológiát. Először azzal, hogy csak a saját hardverén futott, később meg azt is lehetetlenné tette, hogy társ kártyaként működjön (azok a régi szép idők, amikor még be lehetett rakni egy 9600-ost physx kártya gyanánt AMD vga mellé). Ezzel viszont elérte, hogy a játék gyártók egyre kevésbé használták bármire is (a korai lelkes időszakban is csak füst és részecske effektek voltak használva, illetve néhány játékban a cloth szimulációt használták még), mivel senki se akart csak nVidián futó játékot kiadni. Modjuk a rossz üzletpolitika mellet az is erodálta a használatát, hogy egyre több konzol port játék van, konzolon meg (a nagy bezárkózásnak köszönhetően) egyáltalán nem érhető el ez a technika.
Igazából szerintem azért nyitják meg, mert valójában válaszút elé kerültek: vagy végleg lehúzzák a wc-n az egész physx-et, vagy a nyitással még adnak neki egy esélyt.

Zavard össze a világot: mosolyogj hétfőn.