( szilard_ | 2018. 11. 25., v – 21:37 )

Pont ebbe futottam bele pár hete. A fix IP cím 6 éve volt már használatban levelezésre.
Sajnos idén októberben volt két spam kitörés, és bár a rendszer korlátozta, de ~1700 levél elment Yahoo és Gmail irányába.

A Google Postmaster tool jelzi, hogy a domain és IP reputáció beleállt a földbe. Viszont ez a tool csak a tömeges küldések esetén használható, az irodai mennyiség nem üti meg az ingerküszöbét. Ott nem mutat nekem semmi (No data to display at this time. Please come back later.). Ha a spam kitörés dátumát is beleveszem, akkor igen.

Sehol nem kerültünk RBL-re, minden tool, amit elértem semlegesnek mutatta az IP-t és a domaint. Ezekre a listákra tesznek a nagyok magasról.

SPF, DKIM, DMARC sem hatotta meg, az üzenetek a Gmail, Yahoo, Hotmail/Outlook esetében innentől a spam mappába kerültek. Kipróbáltam, 4-5 nem spam visszajelzés után a teszt levelekre jutottunk el oda, hogy nem tette a spam mappába a levelet. De az csak az adott Gmail felhasználóra volt érvényes. Ez így nem volt megoldás, hiszen az ügyfelet 70%-a a Google ökoszisztémát használja.

Érdekes volt, hogy a DMARC riportok elismerően szóltak a feléjük küldött levelekről, 100%-os minden, jó fiúk vagyunk, de elégedjünk meg a spam mappával

Egy megoldás volt, hogy IP cím cserét kértem, és business tartományból kaptam (UPC), nem pedig az addigi userpool-ból. Azóta frissen készített Gmail címre is kimegy a levél. Yahoo is boldog.