( ironcat | 2018. 11. 20., k – 15:56 )

Ahol én ilyet tapasztaltam, ott a pénztáros csak úgy tudott továbblépni a fizetési folyamatban, hogy beírt egy számot. Ettől még a pénztáros hasból beírhatna egy számot. Viszont nem biztos, hogy a pénztárosnál felvételi követelmény volt a kreativitás, vagy a találékonyság. Még az sem kizárt, hogy előző nap tanították meg neki a gép kezelését. Vagy 2 héttel ezelőtt még a kormányhivatalban tologatta a papírokat.

Azt kellene felismerni, hogy azok az emberek akikkel ilyen-olyan ügyek intézése során találkozunk (hivatal, vásárlás, ügyfélszolgálat,…) legtöbbször be vannak idomítva egy feladat elvégzésére. Az sem biztos, hogy pontosan értik és tudják, hogy mit és miért kell úgy csinálni, ahogy tanították. Lehet nekik kiselőadást tartani, csak általában semmi értelme nem lesz. Azon kívül, hogy megveregethetjük a saját vállunkat, mert mi sokkal okosabbak vagyunk náluk.

Megoldás lenne erre a problémára, ha ezekben a munkakörökben jól fizetett, PhD-vel rendelkező dolgozókat alkalmaznának.