Szerintem önmagában azzal nehéz megsérteni a GDPR-t, hogy az 3530-as irányítószámról vett valaki 2 zsemlét és 50 g szójás párizsit. Tippem van, hogy miért kérik, de ez most nem lényeges.
Ha előttem állna egy kedves vevőtárs, aki ahelyett, hogy mond egy négyjegyű számot a kérdésre, hosszas eszmecserébe kezd az pénztárossal, akkor azt kívánnám, hogy a kedves vevőtárs sz@rjon sünt. Mert az egy dolog, hogy nem akarja megadni a irányítószámát (joga van nem megadni), de a sort azért nem kellene feltartani. Továbbá a pénztáros nem azért kérdi meg, mert kíváncsi rá, hanem azért, mert erre utasította a főnöke. Így a pénztáros kioktatásával sokra nem megy, mert az a következő vevőtől is meg fogja kérdezni. És a kedves vevőtársak sem azt fogják gondolni, hogy „hmmm, tényleg igaza van”, hanem valami hasonlót, mint amit én gondolnék.
Tehát, ha a kedves felmenők csuklását meg akarod előzni, akkor legegyszerűbb, ha mondasz egy irányítószámot. Pl. a 1111 létező irányítószám, és könnyű megjegyezni.