Van olyan ügyfelem, aki abból se értett, hogy ha épp úton vagyok, nem fogom tudni leírni a nem is egy kérdését, hogy utána nézzek, küldött a hívás UTÁN emailt, amiben persze kb. a fele volt leírva annak amit kérdezett, az is úgy, hogy inkább emlékeztetett csak arra amiről beszéltünk. Ugyan ez az ügyfél úri gyerekeknek nevezi azokat, akik 10-től 5-ig érhetőek el, hétköznap, mert Magyarországon így szerinte nem lehet előre jutni. Ugyan ez az ügyfél hív mai napig amikor akar, utólag azt mondja, hogy "hátha épp ráérsz", és ha nem vettem fel nem felejti el megjegyezni, hogy "hívtalak csak nem vetted fel". Ugyan ez az ügyfél 7 órától szeretne support-ot 18 óráig, szombaton is, de csak akkor szeretne fizetni, ha használta is a lehetőséget. Ugyan ez az ügyfél képes volt ha válaszoltam gyorsan egy levelére szombaton délután, akkor levél után 2 perccel felhívni, mert neki gyorsabb mondani, mint leírni, és higyjem el, nekem is gyorsabb így. Azt nem tudta, hogy épp családi programra indultam, és a küldés gomb után lecsuktam a laptopot.
És ugyan ez az ügyfél fizet egyébként mint a katonatiszt, alapvetően jószándékú, csak kereskedelemben dolgozik, és rendszerezetlenek a folyamatai, mindent ott és azonnal akar kezelni. Amíg nála nincsenek rendezve a folyamatok, addig nem igazán tud igazodni sem.
Jelenlegi megoldás: nem veszem fel 10 előtt, nem válaszolok munkaidőn kívül (nem egyszer megírom, majd reggel 10-kor küldöm), nem reagálok arra amikor közli, hogy hát ő írt, és hát jó lett volna, ha tudok gyorsan válaszolni vasárnap reggel 8-kor. Pusztán ezzel kb. negyedelődött az elmúlt évben a próbálkozások száma, szerintem ez alá nem megyünk már le, mert nagyon nem tudja magát írásban kifejezni technikai tekintetben, ticketing rendszer még oké, de ott is mindig én nyitnám a ticket-et neki.
(Nyilván ez akkor az igazi, ha nincs elmaradás, tartozás részemről, stb...bár egyébként szerintem elmaradás esetén sem éjjel kell hivogatni, hanem szerződést kell bontani. Hja, hogy túl nagy a függés? Hát így kell céget építeni, hogy lehessen váltani.)