Nem, nem, és nem.
Az ügyfélnek nincs igénye, az ügyfelek 90%-a megfogalmazni sem tudja az igényét, csak majmolni tud korábban látott hibás designt. A webfejlesztő cégnél a designer az ügyfélnél az épp aktuálisan felszopott trendet ajánlja a legjobbnak (há', mert magasabb lesz a pagerank), a programozó az épp leginkább felszopott keretrendszert ajálja (nehogy má' az egészet nekem kelljen lekódóni!) és így tovább a végtelenségig. Ez pörgeti az egész üzletágat. A Facebook, google, whatewer mögött marketing szakik agyhalála van, mert abban reménykednek, hogy így is lehet munka nélkül termék/cégpromóciót csinálni.
Az ügyfélnek mindig azt kell megkérdezni, hogy kell ez nekem? Kell nekem a legördülő menü? Kell nekem folyamatosan frissülő Twitter feed? Kell nekem havi 0,1 EUR reklámbevétel a googletól? Lesz nekem átklikkelésem a facebookról?
A probléma, hogy a netes marketingek szent grálok nem működnek normális cégek esetében. Kell a több éves felépített marketing, kell a releváns tartalom, kell a valós kapcsolatépítés.
A saját kódbázis többe kerül, de elkerülhető vele a left padding jellegű pofáraesés. A kicsi, self hosted kód könnyen auditálható, tesztelhető, nincs kiszolgáltatva egy harmadik félnek.
A felesleges design featurek visszavágásával javítható az oldalmegjelenítés sebessége és az eszközkompatibilitás. Pl: Ha nincs onfocusra legördülő menü, máris okafogyott, hogy mobileszközre külön kelljen scriptet vagy oldaldesignt írni.
A harmadik felek kihagyásával kiesik egy csomó kompatibilitási és szolgáltatásbeli probléma.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "