Nemcsak a Dropbox, hanem az összes filemegosztó, tároló felhős történet. Az alapfelállás, hogy minden szükséges infrát adunk a kedves juzernek a munkájához, ne használjon random dolgokat. Arra különösen ne, hogy abban tároljon céges doksit, mert ha elcsapja a hajókötél (bármilyen szomorú, de történt ilyen, fel kell rá készülni teljesen hideg fejjel), akkor hogy a túróban adják át másnak a melóját. Aztán ott van a biztonsági kockázat, egy ottfelejtett, sosem vagy relatív lassan frissülő külsős valami. Az utolsó pedig az adatszivárgási, szivárogtatási dolog, legyen akár szándékos akár véletlen (lásd a dropboxos phisingeket).
Nyilván 1000 és 1 módja van annak, ha valaki ki akar vinni a cégből adatot/doksit, de legalább gondolkodjon és maga a szapport ne asszisztáljon hozzá. Ez viszont innentől HR vagy magasabb issue és nem IT hatáskör. Természetesen ha felülről igény van a szigorításra, lazításra, akkor a megfelelő policy kidolgozásban az IT segít, sőt proaktívan javaslatot tesz.