( wpeople | 2018. 07. 19., cs – 10:55 )

Egy lakossági (best effor) netre a 72 órás hibaelhárítás a kötelező, az éves vállalás meg emlékeim szerint szolgáltató függő.
A másik része, hogy mások a minőségi mutatók is.

A bérelt vonal esetén 4-8 órán belül megkezdik a hibaelhárítást, és a tapasztalat azt mutatja - ha nem kábelvágás van - akkor elég gyorsan meg is oldják.

A kábelátvágás része az SLA-nak. A szolgáltató azt vállalta, hogy éves szinten 99.5% elérhető a vonalad, adott kapacitással.
Ha esetleg nem tudja megoldani akkor kötbért fizet, melynek mértéke a szerződésben van definiálva. Nem emlékszek, de talán 3 nap kiesés után jóváírják az adott hónapot.

Okozott veszteség? Ezt máshonnan kéne megközelíteni.
Ha van egy bolt, ahol az óránkénti forgalom 500 000Ft (ami 5% árrés mellett is 25 000Ft!) el kell gondolkodni, hogy ezt
1 ADSL-el akarom-e megoldani, vagy egy bérelt vonallal, esetleg belefér-e egy ADSL/kábelnet plusz egy bérelt vonal. (természetesen külön infrastruktúrán) - esetleg két egymástól teljesen független bérelt vonal.

Képzeld, van olyan szolgáltató, akitől tudsz venni redundáns infrastruktúrán hozzáférést - talán némileg olcsóbban, mintha két külön szolgáltatótól vennéd - és képesek evégett egészen magas kötbért is vállalni.
DE! ha az óránkénti elmaradt hasznod bizonyíthatóan 100 000Ft körüli (v magasabb) tétel, akkor ne azt nézd, hogy kapsz-e ennek megfelelő kötbért a szolgáltatótól (mert NEM kapsz).
Hanem oldd meg magadnak két (vagy három) bérelt vonalat,külön szolgáltatóktól, saját PI blokkal...