( zitev | 2018. 07. 08., v – 17:26 )

A dinamika kompresszió a felvételi technikában egy szükséges és igen fontos kellék, a broadcastnál pedig egyenesen kötelező! Nincs felvétel kompresszálás nélkül, nincs vinyl, aminek a dinamika tartomanyat ne szukitenek még a pickupok számára kezelhető méretre. Nincs tévé, rádió műsor, aminek a hangsávja élvezhető maradna dinamika szűkítés nélkül (és egyáltalán az alapvető sugárzási parameterek egyáltalán tarthatok lennének) és még sorolhatnám.
A kompresszor használata jelentős hatással van a hangkepre, és manapság ugyanolyan művészeti szabadsággal alkalmazzák mint régen a hangszinelest. Ha a felvétel megkivanja, akkor a hangmérnök olyan tömör hangzást fog eloallitani, amire szükség van. Egy mai energikus, tempós hangzású dalt nem lehet úgy masterelni, mint egy 80-as diszkózenét, vagy egy 70-es rockot, mert nem fog jól szólni! Ez nem loudness war, hanem a hangzasi koncepció szerves része! Presser munkásságát nem igazán követtem, a hungaroton által kiadott elektromantic-hoz volt "szerencsém", az irtó szarul szól.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség